Internatıonal Symposıum On Automotıve Scıence and Technology (Isastech2019) Sempozyumu

Internatıonal Symposıum On Automotıve Scıence and Technology (Isastech2019) Sempozyumu

5-6 Eylül 2019 tarihlerinde Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü’nde bu sene ilki düzenlenen “Internatıonal Symposıum On Automotıve Scıence And Technology (ISASTECH2019)” isimli sempozyuma Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Tavşanlı Meslek Yüksekokulu Akademisyenleri iki adet bildiri ile katılım sağlamışlardır.

Bildiri yazarları olarak Tavşanlı Meslek Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Haluk GÜNEŞ, Müdür Yardımcısı Öğr. Gör. Eren GÜL, Mot. Araç.ve Ulaştırma Teknolojileri Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Akif KUNT ve Elektronik ve Otomasyon Bölümü’nden Öğr. Gör. Deniz KAPTAN’ın olduğu “Küçük Güçteki Elektrikli Araçlara Yönelik Fırçasız Doğru Akım Motoru Sürücüsü Tasarımı” başlıklı bildiri Öğr. Gör. Deniz KAPTAN tarafından sunulmuştur. Bildiri sunumunda, okulumuz laboratuvarında basit bir elektrikli araç elde edebilmek için otomobillerde kullanılan şarj alternatörlerinden faydalanıldığı, bu alternatörler üzerinde değişiklik yapıldığı takdirde elektrik motoru olarak kullanılabileceğinden söz edilmiştir. Alternatör üzerinde değişiklik yapılarak tam tersi mantıkta çalışmasıyla elde edilen bu motora yönelik de sürücü sistemi tasarlandığından bahsedilmiştir. Motor ve sürücü sisteminin de ilerleyen dönemlerde gokart aracına entegre edilerek üzerinde çalışmalar yapılacağı da ayrıca belirtilmiştir. Yaklaşık 1 - 1,5 aylık bir çalışmanın ürünü olan bu motor sürücü sisteminin tasarım mantığı, sempozyumda sunularak bu yönde çalışmalar yapmak isteyen araştırmacılara yol gösterici olması amaçlanmıştır.

            Bildiri yazarı olarak Mot. Araç. ve  Ulaştırma Teknolojileri Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Akif KUNT’un olduğu ve sunumunu da kendisinin yaptığı “Tümüyle Elektrikli Binek Tipli Bir Aracın Advisor Tabanlı Modellenmesi ve Aerodinamik Direnç Değişiminin Batarya Performansına Etkisi Üzerine Bir Çalışma” başlıklı bildiride binek tipi tümüyle elektrikli bir aracın ADVISOR taşıt simülasyon programıyla modellenme süreci anlatılmıştır. Bildiri sunumunda, simülasyonda dört farklı taşıt ön iz düşüm alanı oluşturularak bu farklı  modellerin ECE-15 sürüş çevrimine göre  simüle edildiği ve araçta meydana gelen hava direnci değişimi, batarya şarj durumu (SOC) değişimi ve elde edilen batarya geri kazanımı parametrelerinin kıyaslanması süreçlerinden bahsedilmiştir.

 

 

Son Güncelleme Tarihi: 20 Eylül 2019, Cuma