Göbel Bölgesine Yapılması Planlanan Tavşanlı Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okuluna Ait Uygulama Oteli Konsept Projesi ve İftar Yemeği

Üniversite Rektörümüz Sayın Prof.Dr.Remzi GÖREN'in teşrifleriyle gerçekleştirilen toplantıya Tavşanlı Kaymakamı Yüksel Kara, Tavşanlı Belediye Başkanı Mustafa Güler, Tavşanlı Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Davut Efe, yüksekokulumuz yöneticileri ve idari personelinin yanı sıra Belediye birim amirleri de katıldığı toplantıda uygulama oteli projesi için düşünülen kültür, tarih ve sağlık  konsepti üzerinde yapılan çalışmalar tamamlanarak taslak projenin uygulamaya geçirilmesi kararlaştırıldı.

Termal turizm merkezi Göbel’de Dumlupınar Üniversitesi ve Tavşanlı Belediyesi iş birliğinde yapılacak uygulama oteli porje toplantısında bilgilendirme yapan Yüksekokul Müdürümüz Yrd. Doç. Dr. Bülent Cırık, 18 dönüm arazide Tavşanlı’yı turizm alanında geleceğe taşıyacak en iyi projenin peşinde koştuklarını söyledi. Yrd. Doç. Dr. Bülent Cırık sözlerine şöyle devam etti: ”11 ayın sultanı Ramazan’da hayırlı bir iş için bir araya geldik. Belediyemiz 18 dönüm araziyi bize tahsis etti. 4- 5 yıldır süren bir projeleri var. Bu araziyi biz nasıl iyi değerlendirebiliriz diye en ince ayrıntısına kadar düşünüyoruz. Tarih,  kültür, sağlık ve sosyal hayatın bir arada ele bulunacağı turizm destinasyonu için bir araya geldik. Kütahya Valimiz başta olmak üzere, rektörümüz, ilçe kaymakamımız, belediye başkanımız ve ticaret odası başkanımız bize tam destek veriyor. Tüm kurumların desteğini alarak Tavşanlı’mıza güzel bir eser kazandıracağız. TTSO ile Domaniç’te oba çadırları, mızık çamını nasıl etkinleştirebiliriz diye çalışma yapmıştık. Bunu göbele taşıyabileceğimizi düşündük. Oba çadırları ve kervansaray görünümünde bir otel yapabilirmiyiz diye düşünüyoruz. Göbel termal turizm bölgesini cazibe merkezi haline getirebilmek için, bölgemize gelen konuklara Çavdarhisar Aizonai bölgesi ve Domaniç'e yönelik günübirlik kültür turları yapılabileceğini” ifade etti.

Tavşanlı Belediye Başkanı Mustafa Güler ise Göbel’deki kaplıca suyunun sağlık yönüyle eşsiz bir mineral zenginliğe sahip olduğunu hatırlatarak, bu değere tarih ve kültürü eklemeleri durumunda bölgeye de değer katabileceklerini belirtti. Başkan Mustafa Güler ” Göbel’in daha canlı hale gelebilmesi için Belediye olarak her dönem farklı çalışmalar yaparak büyük bir gayret gösteriyoruz. Yeni cami ve lüks villa inşaatlarımız hızla devam ediyor. Geçtiğimiz yıl yeni bir tesisi de hizmete açmıştık. Halkımızdan çok güzel geri dönüşler alıyoruz. Dumlupınar Üniversitemiz tarafından yapılacak otel konusu bizi çok heyecanlandırıyor. Burada yapılacak otel hem vatandaşlarımıza hizmet verecek hem de ilçemizde eğitim alan öğrencilerimize katkı sunacak. Göbel’e değer katacak olan otelimiz üniversitemiz açısından da zenginlik anlamına gelecek. Buradaki toplantımızda son dönemlerin beğeniyle izlenen Diriliş dizinden de bazı fikirler ortaya çıktı. Bu dizi sayesinde bölgemizin tanınırlığı arttı. Bölgemize kültür gezilerinin arttığını görüyoruz. Bu insanlarımızı Göbel’de ağırlayabileceğimizi düşünüyoruz. Domaniç ve Çavdarhisar arasında kültür gezileriyle bölgemize de hizmet sunacağız. Temmuz ayının 12’si itibariyle Arap büyükelçileri Tavşanlı’ya geliyor. Onları yine Göbel’de ağırlayacağız. O güne kadar yapılacak olan uygulama otelinin tanıtımını yapmayı hedefliyoruz. Bu yıl proje netleştirip 2018 yılında yapımına başlanacaktır” dedi Projeye destek veren tüm kurum amirlerine Tavşanlı halkı adına teşekkür eden Belediye Başkanı Mustafa Güler, Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nın Milli Parklar bünyesinde Göbel için proje hazırladığını hatırlattı. Başkan Güler, bakanlık, belediye ve üniversite projelerini pazılın parçaları gibi bir araya getirildiğinde çok farklı ve gelişmiş bir turizm merkezinin ortaya çıkacağını söyledi.

Toplantıdan sonra iftar yemeğine geçildi.